1 oktober 2019

Bijeenkomst met de groep uit Nijkerk

Bijeenkomst met Nijkerk

Op vrijdag 13 september ontvingen wij in Lemmer de groep van het Corlaer college uit Nijkerk. Zij werden vertegenwoordigd door drie leerlingen en twee docenten. Het vijftal maakte deel uit van de Afrika-expeditie van hun school. Zij kozen voor Bulamu. In het voorjaar hebben zij gebouwd aan een klaslokaal voor de secondary school.

Na een hartelijk welkom met koffie, thee en suikerbrood, werd een fotopresentatie gegeven over onze activiteiten in Bulamu tot nu toe. Daarna hebben de docenten een inleiding gegeven op de Afrika-expeditie en hebben de leerlingen per dag verteld wat ze gedaan en beleefd hebben tijdens hun verblijf. Het was voor iedereeen allemaal heel herkenbaar. Bijzonder inspirerend en motiverend om zo met elkaar ervaringen uit te wisselen.

De leerlingen hebben zelf het geld bijeen gebracht om de expeditie en de bouw te financieren. Daarna was er nog geld over. Een bedrag van €3000 hebben zij overgemaakt naar onze stichting om te besteden aan de verdere ontwikkeling en de zorg voor het kinderdorp. Nijkerk, heel erg bedankt!

geen reacties geplaatst